24.1.2015

Aerobinen liikunta sucks

Kävin vaa'alla. Siitä on jo pari päivää, mutta tässä on nyt mennyt hetki toipua sen aiheuttamasta järkytyksestä. Luku oli liikaa. Olen lohduttautunut sillä, että se vaaka on ihan saletisti rikki ja nyt vain toivon että jostain sikiäsi uusi. Mielummin semmoinen missä näkisi muutakin kuin vain sen painon. (Miula kuitenkin on aika isot luut, HAAHAA.)


Syy miksi toin tämän esille nyt täällä on se, että nyt olisi korkea aika alkaa harjoitella enemmän sitä aerobista liikuntaa, niin saisi ne kilot ehkä joskus karisemaan. Oon maailman laiskin aerobinen liikkuja. Se on vaan niiiin tylsää. Ainakin ne lajit joita olen koittanut. Spinning on oikeastaan ainut joka on ihan jees, mutta siihenkin kaipaan tsempiksi pikkusiskoani, yksin ei tule mentyä. Olen hiukan kilpailuhenkinen, älkää kertoko siskolleni, sillä en ole kertonut hänelle.

Tanssilliset jumpat on ihan pois suljettuja, koska olen yksinkertaisesti rytmitajuton. Tanssiessa joudun käyttämään aivojani enemmän kuin mitä saan liikettä aikaiseksi. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ei kuluta kovinkaan paljoa kaloreita siis. Uiminen voisi olla kivaa myös, mutta iho ei kestä, harmi.

Duckface XD
Olen ajatellut ihan niinkin tylsää asiaa kuin lenkkeily. Tässä on vain pari muttaa. Mitkä vaatteet? Kuinka uskallan pimeässä ja onko vähän liian liukasta? Lenkkeileekö ihmiset talvisin? Ihan todella näin ummikko tässä asiassa olen. Kaikki hyvät treenivinkit otetaan vastaan. Mitä aerobista liikuntaa te harrastatte?

Olen käynyt nyt muutamasti Aislan kanssa pulkkalenkillä kävellen. Se on ollut ihan jees, mutta niin tylsää. Oikeesti. Miten te motivoidutte tähän? Monesti näen, kuinka ihmiset kipittelee tuolla vaunujen kanssa ihan yksinään. Apua. Miule tulee siitä vain semmoinen olo että haluan kipittää mahdollisimman pian takaisin kotiin syömään suklaata. (No ei nyt ihan kuitenkaan, mutta.)


Pliis kertokaa myös jos olen ihan hakoteillä teidän mielestä. Olen käsittänyt, että pitäisi liikkua mahdollisimman monipuolisesti ja sanoisin, että omasta setistä uupuu lähinnä tämä aerobinen osuus.

Pahoittelen myös kuvien laatua, ne on otettu tänään kun käytiin hiukan kävelemässä, mutta unohdin kameran kotiin. Olin ajatellut ottaa sen kyllä oikeesti, mutta nyt olikin vain kännykkä messissä!

10 kommenttia:

  1. Lenkkeily on jees ja parhaiten tylsistymistä minulla estää musiikin kuuntelu mp3-soittimesta. Itsekin pelkäsin aluksi pimeällä liikkumista, mutta muutaman kerran jälkeen totesin että ihan turhaan. Just parhaat lenkkiajat on 20-23 välillä, kun ei enää kulje niin paljoa autoja saati ihmisiä, saa olla ja mennä melko rauhassa. Välillä on liukasta, mutta siihen olen hankkinut liukuesteet ja auttaa muuten tosi paljon! Lenkkareihin vaan kiinni ja menoksi. Vaatteina mulla on ollut jotain viileähköä, koska muuten tulee liian kuuma. Anorakki, jonka alla tekninen pitkähihainen aluspaita ja ohuet lenkkipöksyt joiden alla jotkut pitkikset. Kaulahuivi ja pipo. Siinäpä olennaiset.

    Ja kannattaa vaihdella reittiä, muuten iskee totaalikyllästyminen! Nimimerkillä kokemusta on. :D Viime keväänä kokeilin aamulenkkeilyä ja se oli kyllä ihan huippua kun lumet olivat jo sulaneet ja alkoi olla semilämmintä ja valoisaa. Neljän aikaan ylös ja ulos, ei ihmisiä missään ja sai nauttia ulkoilmasta ihan rauhassa. <3 Pimeys ja talvi kyllä jarruttaa mullakin liikkumisintoa todella tehokkaasti, sais kevät jo tulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo pitäiskin ostaa jotkut semmoiset näppärät urheilukuulokkeet, ne menis sitten kuntosalillakin :) Hmmmmm mie sain äitiltä kauhean kasan jotain ulkoiluroinaa jossain vaiheessa, täytyy varmaan kaivella, ettei tarttis ostoksille lähteä. :D Tää pukeutumiskoodi helpotti paljon :D

      Ja joo tulispa kevät, sit vois mennä tuohon lähimetsäänkin lenkille, nyt siellä taitaa olla latuja joka paikassa! Eikä tarvis miun pelätä sitä liukastumistakaan, haha. Ja tuohon iltaan ne miun lenkit varmaan ajoittuis jos ilman lasta meinaa päästä :)

      Poista
  2. Mä käyn kolme kertaa viikossa salilla ja yritän käydä kerran joogassa + lenkillä. Laita kävelylenkille nilkkapainot jalkoihin.
    Musta on ihanaa juosta metsässä, se tekee psyykellekin niin hyvää. Mutta terveyssyistä suosin nykyään kuntosalia. Siellä motivaatiota lisää, kun on hyvä ohjelma, jota vaihtaa 3kk välein.
    Ja hei - lihaskuntoharjoittelua suositellaan väh. 2krt viikossa. Kun kiinteytyy ja tulee lihasta, lihas polttaa läskin pois tieltään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei miula onkin tekeillä postaus jossa kerron vielä hiukan enemmän että mitä liikuntaa mie sitten harrastankaan, mutta tota lihaskuntoharjoittelua tosiaan on kyllä ohjelmassa :) Mie haluaisin kanssa kovasti joogata, mutta en pysty rentoutuun siinä jotenkin yhtään. Ehkä vielä joskus!

      Poista
  3. Itse käyn kansalaisopiston kurssilla zumbassa. Ei oo pakko olla rytmitajua, minäkin hillun siellä miten sattuu ja hiki tulee silti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua :D Mie varmaan miettisin kokoajan että miltä näytän ja törmäilisin muihin, hihi. Meidän kuntosalilla olis varmaan Zumbaa kans, jos haluis... :D

      Poista
  4. Punttijumpissa tehään yleensä myös jonkin verran aerobista (esim. askelkyykkyjä) ja sit kaikki sellaset ei-tanssilliset ryhmäliikunnat kuten muokkaus on hyviä. Niissä on sekä voimaharjoittelua esim painoilla ja aerobinen alkulämppä :) Ja pilates on myös musta kiva, tosin se ei kyllä oo kovinkaan vauhdikas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu olen tehnyt noita jonkinverran kuntosalilla, mutta kaipaisin semmoisia jotka olis just lähinnä sitä aerobista :) Pilates onkin ollut hei miunkin mielestä yllättävän jees, kun on kuitenkin jotenkin vähän eri kuin se jooga (johon en pysty keskittyyn). Body balancee on kans meidän kuntosalilla mikä on vähän sinne päin, sitä kans oon tehnyt :)

      Poista
  5. Kun kävin salilla, niin yritin pari kertaa viikossa käydä ryhmätunneilla, joissa tulisi oikeen kunnolla hiki ja hengästyminen. Oikeastaan inhoon aerobista liikuntaa :D Mulla on niin huono kunto, enkä jotenkin pääse siinä eteenpäin kun rupeen nössöilemään aina jossain vaiheessa, aerobinen jää ja oon lähtöpisteessä. :l Nyt olis taas tarkoituksena tsempata keväällä.. Nyt oon vaan kävellyt. Se on kyl tylsää, mutta jos oon yksin, saatan jutella maratonpuheluita läheisille samaan aikaan tai kuunnella musaa. Yhtäkkiä huomaakin kävelleen jo tunnin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kävely on kyllä ihan jees jos on seuraa, joko puhelimessa tai oikeesti läsnä, mutta en kehtaa aina soitella :D Ja musiikkia on Aislan kanssa jo vähän vaikea kuunnella kun sekin tahtoo jutella.. Siksikin ne puhelut on vähän mälsiä kun mölisen tuolle välissä :D Ja siis noh, semmoista pitkäkestoista ja matalasykkeistähän sen liikunnan täytyisikin välillä olla, että kävely on kai siksi ihan jeba :) Äläkä sie ota mitään stressiä, nautit vaan siitä vauva-ajasta, kun se on niin lyhyt ;)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!