17.2.2015

Selän ihmeparantuminen ja liikuntatavoitteita

Silloin kun aloin uudelleen liikkumaan kaikkien niiden epäterveellisten vuosien jälkeen, niin aloitin tietenkin taas akrobatiahommilla, koska ne on aina tuntuneet omimmalta. Parin minuutin selän venyttely sai tottumattoman selkäni aina todella kipeäksi. Varmaan kun ei ollut mitään lihaksia, mutta silloin pelkäsin, että jos menen lääkäriin, niin se käskee lopettaa venyttelypuuhat. En siis mennyt, vaikka kipu oli todella sietämätöntä. Se tuli aina nimenomaan seuraavana päivänä vasta.

Olen aina ollut taipuisa ja se onkin olemattoman lihaskuntoni kanssa ollut ylpeyden aiheeni liikuntatunneilla. Olisi ollut todella masentavaa, jos tämä ainoa liikunnallinen "lahjakkuus" olisi minulta viety. En tosiaan mennyt lääkäriin, mutta en myöskään venyttänyt enää selkää. Ajattelin antaa sen levätä, mutta tein erityisen paljon keskivartalolihaksia.


Se tuotti tulosta. Yhden kerran varovaisesti kokeilin venytellä selkääni viime syksynä. Eikä se kipeytynyt. Seuraavan kerran venytin hiukan enemmän, eikä kipua tullut edelleenkään. Ei vielä tänäkään päivänä. Olen niin onnellinen. Olin kerinnyt luoda jo mielessäni kauhukuvia siitä, kuinka joudun siirtymään johonkin ihan mälsään liikuntamuotoon pitääkseni selkäni kunnossa. Pelkäsin, että juuri syttynyt intohimoni liikuntaan kaikkoaa, ennen kuin kunnolla roihahtaakaan.

Nyt aionkin venytellä taas tosissani. Tahdon taipua taas. Tahdon taipua ehkä enemmän kuin koskaan. Tavoiteena haluaisin nyt ainakin saada tuon koiven tuosta päähän ja sen yli. Nämä kuvat ovat siis tuoreita.


Lisäksi pääsen nyt spagaatin (kuten tämän postauksen kuvassa) ja tahtoisin päästä sen nyt yli. Eli niin, että on jotain siinä etujalan alla, ja siltikin se spagaatti on painettuna pohjaan asti. Olen joskus päässyt niin, siinä minulle tavoitetta! Olen alkanut myös venyttelemään spagaattia toisinpäin (jalat auki), mutta siinä olen kyllä ollut aina onneton. Hih. Kyllä minusta vielä taipuisa saadaan, kunhan jaksan venytellä. Olen venytellyt nyt lähes aina kun olen liikkunut muutenkin. Kuntosalilla en kauheasti kehtaa mitään superjuttuja, mutta vähän jotain kuitenkin.

Muita urheilutavoitteita ja -unelmia, mitä olen lähiaikoina herätellyt mielessäni, on mm. jos edes yhden leuan saisin joskus vedettyä ja puolivoltti taaksepäin olisi hieno osata. Täällä Ellie näyttää mallia. Tahtoisin myös pystyä juoksemaan ensi kesänä cooperin testin. En ole kyllä kokeillut vielä kertaakaan, että jaksaisinko juosta 12min, mutta on aika korkeat epäilykset siitä. Juokseminen ei kuulu mielipuuhiini, mutta tahtoisin kesällä testata. Tietysti joku täytyy saada kilpailemaan tässä asiassa kanssani, niin saan paremman tuloksen itselleni, hehhe.

Asettaako muut itselleen tavoitteita? Mitä? Millä muilla tavoilla seuraatte kehitystänne?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rauhaa ja rakkautta!