19.3.2015

Millainen Kaksplussan blogiyhteisö on minun silmissäni?

Olin kirjoittamassa tähän pitkää esittelyä Kaksplussan blogisuosikeistani, mutta listasta olisi tullut niin pitkä, enkä olisi tohtinut jättää ketään ulkopuolelle, niin tässä tuleekin vain kokemuksia yhteisössä olosta.

Pääsin Kaksplussan yhteisöön mukaan yleisen haun kautta viime lokakuussa. Se oli blogiurani toistaiseksi huikein saavutus, sillä en ollut juuri paljoa aiemmin tajunnut tehdä minkäänmoista verkostoitumistyötä. Silloin pidin vielä bloggaamista aika yksinäisenä kotiäidin harrastuksena, enkä arvannut yhteisön muuttavan mielipidettäni. Toki olin joitain ystäviä blogin kautta saanut, mutta en ollut tajunnut, että kuinka suuren verkoston voi tällä hommalla luoda. No nyt tajuan.

En ehkä ole ihan asian ytimessä vieläkään, mutta sen olen ymmärtänyt, kuinka motivoiva ja innostava tämmöinen yhteisö voi parhaimmillaan olla. Hain juuri Kaksplussalle mukaan sen innoittamana minkalaisen kuvan olin Kaksplussasta mielessäni luonut. Mielestäni Kaksplus oli, ja on edelleen, erilaisuutta arvostava, monipuolinen ja nimenomaan yhteisöllinen. 

Olen päässyt osallistumaan huikeaan Kaksplussan blogipäivään, jonka järjestäminen ei huonolla yhteispelillä olisi onnistunut (kiitos Anna ja Annukka edelleen!). Olen päässyt kirjoittamaan Ei niin täydelliset blogiäidit -projektiin, jonka idea ja toteutus lähti meidän yhteisöstä. Ja olemme tavanneet myös pienemmällä porukalla, kun ollaan yhteisön kautta tutustuttu. Enkä siis todellakaan rajaa tällä yhteisö -sanalla portaalissa bloggaavia pois, vaan koen meidät enemmänkin suurena.. öö.. perheenä?

En voi siis olla kuin superkiitollinen kaikesta, jota olen tältä etapilta saanut. Ja matkani Kaksplussalla toki edelleen jatkuu. Ensi kuussa on toinen tapaaminen, johon saan olla mukana osallistumassa. Siellä tulen tapaamaan vielä lisää Kaksplussan bloggareita ja jännitys alkaa jo hieman tiivistyä, ainakin täällä päässä.

Ihan vain halusin kertoa, kuinka kiitollinen olen tästä tilaisuudesta ollut, mitä olen siitä saanut ja miten hyvältä se tuntuu. Suosittelen kaikille, jotka ovat ehkä juuri aloittaneet bloggaamisen (tai eivät muuten ole hoksanneet), että verkostoitukaa. Facebook-ryhmät esimerkiksi ovat todella hyvä lähtöpaikka. Se tuo niin paljon tähän lisää.


Kiitos ihanille Kaksplustyypeille myös, kun olen saanut tutstua teihin. <3

12 kommenttia:

Rauhaa ja rakkautta!