4.5.2015

Muutoksia dieettiin ja liikuntaan

Superdieetin päättymisen jälkeen olen jatkanut samaa ruokavaliota, mutta olen pitänyt enemmän herkuttelupäiviä. Olen entisestä käyttäytymismallistani eroten rajannut herkuttelut vain tiettyihin päiviin, enkä ole mässäillyt pitkin päiviä. Nyt kuitenkin halusin välillä koittaa jotakin muuta kuin superdieettiä, sillä vaihtelu virkistää. Sain jo aika pitkän aikaa sitten Katrin kautta Harmonialta kokeiluun erilaisia tuotteita. Siellä joukossa on ollut mm. Fit+Feelgood -jauhe, joka on kutkutellut meidän kaapin perällä maistamaan jo pitkään. Harmitti niin paljon kun aloin superdieetille juuri ennen kuin tuotteet saapuivat postiin.

Nyt olen päässyt kokeilemaan sitä jauhetta, josta tulee siis marjajugurtin makuista juomaa. Olen ajatellut elää hiukan vapaammin ruoan suhteen. Tai sillä tavoin, että aion edelleen syödä terveellisesti ja katsoa mitä suuhuni panen, mutta yhden aterian päivässä korvaan tuolla juomalla, enkä punnitse ruokaani. Sinällään kokemusta aterian korvaamisesta ei ole vielä antaa kuin kahdelta päivältä, mutta olin luullut, että jäisi kamala nälkä, eikä minulle ainakaan jäänyt. Tuo kun jotenkin turpoaa vatsassa. Maku on myös oikein hyvä mielestäni, ei tarvitse väkisin juoda. Maistuu siis oikeasti sellaiselle marjajugurtille, niinkuin luvataan.

Muuten yritän syödä paljon kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia. Olenkin ollut niin harmissani, kun olen niin monelle hedelmälle allerginen. Olisi ihanaa syödä vaikkapa tuoretta ananasta tai omenaa, mutta ei. Höh. Banaanilla mennään.

Olen yrittänyt myös liikkua nyt aktiivisemmin, mutta ilman paineita. Ihan vain liikunnan ilosta ja sitä mikä tuntuu sillä hetkellä hyvältä. Salilla esim. teen vaikkapa tiettyjä lihasryhmiä, mutta liikkeet päätän vasta paikan päällä fiiliksen mukaan. Itse asiassa nautin kaikista eniten tällä hetkellä joko ihan omalla painolla tehtävistä jutuista tai sitten käytän vain käsipainoja. Ei jotenkin yhtään tee mieli pelleillä niissä laitteissa. Sirkustelu on myös tietenkin lähinnä sydäntä ja siisteintä on nostella jotakin toista tyyppiä, eikä itseään. Haha.

Lenkillä olen käynyt myös. Syynä on tuleva ExtremeRun, johon suuntaamme hyvällä porukalla. Tästä lisää sitten myöhemmin, mutta olen ollut hiukan huolissani juoksukunnostani. Heh. Olen siis käynyt hiukan lenkkeilemässä ja jo parin kerran jälkeen lenkki onkin kulkenut paremmin, mutta ikäväkseni olen saanut huomata kuinka polvet kipeytyy lenkin jälkeen. Johtuu varmasti yliliikkuvista polvista, vaikka olen yrittänyt kiinnittää huomiota siihen, että en yliojentaisi niitä liikkuessa, mutta. Niin. Se on hankalaa. 

Kaiken kaikkiaan on ollut melko hyvä fiilis tästä projektista ja on ollut kiva tehdä muutoksia ruokaan sekä liikuntaan itse ja koittaa nyt vähän sooloilla. On kiva, kun on runko mitä noudattaa, mutta enhän voi tehdä lopullista muutosta tottumuksiini ilman, että joudun ajattelemaan itse. Nyt yritän ajatella. Palataan sitten takaisin vanhaan jos tämä ei liikauta kiloja alaspäin. Superdieetin päätyttyä ne ovat pysyneet samoissa lukemissa, mutta se johtuu niistä herkkupäivistä. Heh heh. Hyvää munkkia ja sillain. Nyt pariksi viikoksi "ruotuun" ja sitten bailataan. JEE! Tässä vielä minä pari päivää sitten.


2 kommenttia:

  1. Sun sivupalkin FB näppäin vie mun koneella ainakin Bloggerin hallintapaneeliin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh! Katsohan. Kiitos kun sanoit :) Toimiiko nyt? Itselle ainakin toimii nyt :)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!