12.6.2015

Kesän motivaatiopula ja postaustahdista

Niin tai en tiedä miksi sitä pitäisi sanoa, mutta tuntuu, että tekstiä ei synny. Tai jos syntyy, niin se on täyttä paskaa huonoa. Olin ajatellut aluksi, että en kirjoita mitään tästä kirjoitusblokistani, sillä niistä on niin tylsä aina lukea. Tai en tykkää lukea, että suosikkiblogaajani ei jaksakaan kirjoittaa tai että hän pitää omaa tekstiään kurana, kun minä pidän siitä. Ajattelin, että piilotan nämä fiilikset syvälle sisimpääni ja jatkan kuin niitä ei olisikaan. 

Ideoita ei synny tai ne tuntuu turhilta. Keksin kivan jutun ja otsikon, mutta vaatii ihan liikaa työtä saada se tekstiksi asti. Lukijamäärät on pienentynyt (en oikeastaan ole edes tarkastanut, olettanut vain niin) ja mietin johtuuko se minun surkeista teksteistä vai paistavasta auringosta. Ehkä vähän molemmista.

Syy miksi päätin sitten kuitenkin kirjoittaa, on se, että tähän tätä tekstiä tulee. Tästä voin ja pystyn kirjoittamaan, koska tuntemukset ovat pinnalla. Nyt kirjoittaessa itse asiassa tuntuu melkein siltä, kuin pieni paine sisälläni purkautuisi. Olen nimittäin kyllä ottanut hiukan paineita tästä fiiliksestä. 


Blogini on tässä kuussa kolmivuotias. Se on aika paljon kirjoittamista jo. Enkä vieläkään täysin ole päässyt itseni vertaamisesta muihin, enkä varsinkaan täällä blogimaailmassa. Onneksi kuitenkin olen jo oppinut olemaan onnellinen muiden saavutuksista, sekä omistani myös. Eilen käytiin kyläilemässä ihanan Annan luona ja olin niin onnellinen siitä millaisia tyyppejä olenkaan blogin kautta saanut elämääni. Tällä viikolla olen saanut myös vieraskynäillä Minityylissä, jonne hakiessa luulin, että ei ne sinne minua tahdo. Kirjoittelin sinne esittelypostauksen lisäksi vielä hiukan liikuntajutuistani ja vaikka postauksen ulos saaminen oli työn ja tuskan takana, olin tyytyväinen lopputulokseen. Eilen olin myös Otavamedialla kuvauksissa, joten elokuun Kaksplussan numeroa kannattaa todella kytätä. Siellä saattaa olla tuttuja.

En halua missään tapauksessa lopettaa bloggaamista, sillä tämä on yksi merkittävimpiä asioita elämässäni. Monet ystäväni olen tavannut blogin kautta, saan ottaa osaa ainutlaatuisiin tapahtumiin (ja järjestää niitä!), keskustella mahtavien lukijoiden kanssa sekä tutustua moniin ihan uusiin juttuihin. Olen todella kiitollinen. 


Se, mitä olen pohtinut, on postaustahti. Olen ollut talven todella aktiivinen ja n. 20 postausta kuukaudessa taitaakin olla ihan maksimi, mihin edes pystyn. Nyt se tulee muuttumaan. Kuten olette saattaneet huomata, niin auringon tultua esiin, olen postannut hiukan harvemmin kuin aiemmin. Se tulee varmasti jatkumaan läpi kesän, sillä jos vain aurinko paistaa, niin minähän nautin siitä. Syksyllä alkaa sitten uusi hektisempi arki. En usko, että ehdin postaamaan edes joka toinen päivä. Tahtoisin tietysti säilyttää mahdollisimman tiiviin tahdin, mutta voin melkein vannoa, että se tulee hiipumaan. Viikoittain aion kuitenkin postata, se on varma.

Tämä on vain tällaista ennakointia ja varoittelua, mutta haluan vain kertoa, että uusi arki tulee vaikuttamaan myös täällä. Niin ja tuo kesä. Ehkä tekään ette viihdy naamat kiinni ruuduissa, kun arska kutsuu ulkoilemaan. Palailen nyt vielä viikonloppuna eräänlaisen yhteistyön merkeissä, mutta ihanaa kesänalkua teille ihanat lukijat <3 Uskon, että jo tämä postaus poisti hieman minun lukkojani kirjoittelun suhteen.

8 kommenttia:

  1. Nauti kesästä ja lämmöstä! Minä en ainakaan häviä minnekään! :)

    VastaaPoista
  2. älä ota stressiä ja nauti kesästä! Kyllä täällä ainakin lukijana pysytään, oli postaustahti mikä hyvänsä.:-)

    VastaaPoista
  3. Monesti asioiden ääneen sanominen auttaa ja ehkä tän kirjoittamisen jälkeen pystytkin rentoutumaan bloggauksen suhteen :) Ainakin mä seuraan mielelläni niitäkin blogeja joissa päivitystahti on rauhallisempi. Ihanaa kesää<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Ihan suotta sitä kasvattelee itselleen paineita. Ja tosiaan, kyllä mie itekin luen blogeja, jotka postaa harvemmin :) Pitäisi varmasti löytää sellainen kultainen keskitie. Ihanaa kesää sinne myös <3

      Poista
  4. Minä myös tykkään oikeastaan enemmän, jos postaustahti on vähän rauhallisempi :) Koita olla stressaamatta ja ihanaa kesää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Mie itse oon ihan tykkäillyt aktiivistakin tahtia, mutta ehkä sitä voisi tuottaa hieman laadukkaampaa tekstiä, kun postailisi hieman harvemmin :) Ihanaa kesää sinne myös <3 :)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!