25.8.2015

Onko Seinäjoki Hiphop Festival tuttu?

Olipa kerran grillijuhlat, joissa Demi ehdotti pikku retkeä Seinäjoelle kuuntelemaan Hiphoppia. Itse tietenkin ajattelin heti, että enhän minä mitään Hiphoppia kuuntele, kunnes aloin selaamaan festareilla esiintyviä artisteja. Kuten vaikka Paperi T, Juju & Hullut, Aivovuoto, Asa & Band, Aurora, Momo Cat, Laineen Kasperi & Palava kaupunki, Ruger Hauer (!!).. Jne. No taidanhan minä sitä Hiphoppia kuunnella. Aika paljonkin.. Oikeastaan olen vähän odotellut jotain tällaista festivaalia tietämättä tämän olemassa olosta, sillä kun minä kuuntelen Hiphoppia, niin haluan tehdä sen tämän kaltaisilla kokoonpanoilla. Tahdon kuunnella loistavia lyriikoita, tuntea fiiliksen ja nähdä vähemmän blingiä. Jos näin voi sanoa. Festivaalien kokoonpanoja kun selaa, niin minulle ainakin käy usein niin, että alle puolet oikeastaan edes kiinnostaa itseäni, mutta nyt kävi kyllä toisin päin.


Tutustuessani Seinäjoen Hiphop festivaaleihin muiltakin osin, sain kokea muitakin positiivisia ylläreitä. Näillä festareilla ei nimittäin rahasteta turhasta. Kukaan ei ole toisen yläpuolella VIP-lippuineen, vaan kaikki etuudet ovat voimassa ihan jokaiselle festarikansasta, niitä ei voi erikseen ostella. Hatun nosto tästä, koska itseäni ällöttää se rahastusmeininki ja ihmisten eriarvoistaminen taloudellisen tilanteen perusteella.


Moni esiintyjä on ollut minulle ennestään tuttuja, mutta koska kuuntelen suurelta osin suomalaista musiikkia, oli pääesiintyjä minulle ihan uusi tuttavuus, mutta ai hitsi kuinka tykkäsin, kun maltoin tutustua. Olen vähän sellainen, että kun alan kuuntelemaan jotain artistia, niin sitten kuuntelen sitä yhtä pitkään ja PALJON kunnes vaihdan. Nyt soi Gavlyn. Linkkaan tähän alle yhden hänen biiseistään ja kun katselette videota, pyydän huomioimaan kuinka tämä mimmi pitää vaatteet yllään ja kuinka seksikäs hän on silti. Aina ei tarvitse nakuilla ollakseen hemmetin hyvä. Nakuilun kirous kun tuntuu olevan aika suuri naisartisteilla.


Sanoinkohan jo kaiken tahtomani? Voisin vielä mainita kuinka INNOSSANI olen. Olen ollut vähän pahoillani, kun Aislan synnyttyä festarit ovat jääneet vähän vähemmälle ja koti enemmälle, vaikka mahdollisuuksia olisi kyllä ollut. Minkään tapahtuman ohjelma ei ole nostanut menojalkaani, kuten nyt tämän. Olen niin fiiliksissä. Lähdemme siis seurueella Demi+Ile, Demin frendit ja minä+Toni. Asuntoauto yöpymistä ja paljon hauskaa tulossa. Aion niin tanssia ja nauttia. Jeeee! Niin joo ja tämä on minun eka kerta Seinäjoella, hahha!

Kuvat olen lainannut Seinäjoki Hiphop festareiden sivuilta ja tämä postaus on toteutettu yhteistyössä festareiden kanssa. Jos joku kiinnostui, niin kannattaa vielä lähteä mukaan (4.-5.9.2015), ei ole tyyris festari tämä!

Onko joku muu tulossa tänne? Onko tuttu tapahtuma aiemmilta vuosilta tai muuten? Miten tällainen musiikki kolahtaa? 

2 kommenttia:

  1. Ai hitsi, tämä tapahtumahan kuulostaa tosi kivalta ja puoleensavetävältä :) Nauttikaahan täysin siemauksin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin nautitaan! Ei ollut kovin kallis tosiaan tuo lippu, sinne vain siekin ;)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!