5.12.2015

Olen miettinyt ihan samaa, Maria Veitola!

Koska tulen aina vähän myöhässä näiden telkkariohjelmien katselussa nykyisin, täytyy sanoa, että katselin tässä ihan paripäivää sitten Yökylässä Maria Veitolaa, jossa Maria kyläili hyvinvointivalmentaja Kirsi Salon luona. (Jakso näyttäisi löytyvän vielä Katsomosta, jos on mennyt ohi!)

Kirsi Salohan on tämä tyyppi, joka aiemmin on mm. juontanut Heikointa lenkkiä ja ilmeisesti ollut aika binesmimmi bleiserissään muutoinkin. Noh, nyt hän on löytänyt elämäänsä henkisyyden ja kaiken sen hihhuloinnin sen ympäriltä. Minun mielestäni jakso oli ihan todella mielenkiintoinen. Itse olen lapsuudessani (ja myöhemminkin) nähnyt jos minkälaisia hihhuleita, kun isäni kanssa olen päässyt pyörimään ja muutoinkin on osunut kohdalle vaikka ketä.



Asia, miksi kirjoitan tästä, on se, että Maria Veitola sanoi siinä jaksossa niin ihanasti, että hän tahtoisi olla sellainen hihhuli, mutta onko kaikista siihen. Tätä minäkin olen pohtinut joskus ja todennut, että se ei ole ehkä kaikkia varten. Minun mielestäni olisi ihan superihanaa viskata rintaliivit jorpakkoon, elellä tissit vapaana, syödä vain terveellisesti kalliita luomutuotteita sekä hypätä orvanpyörästä tuijotellakseni rakkaitani silmiin. Olisi aivan mahtavaa halata sillä rakkaudella, jota sisälläni on, kaikkia ihmisiä.

Sitten päästään tähän, että se ei vaan mene niin. En minä pysty. Vaikka ajatustasolla ajattelisin, että tästä lähtien alan halaamaan kaikkia ystäviäni, en kuitenkaan tee niin. Miksi en? Se ei ole minulle tyypillistä ja se on vaikeaa ja takeltelevaa. Jos joku näyttää positiivisia tuntemuksiaan minua kohtaan, teen kuten perinteisesti suomalaiset ihmiset tekevät: kiusaannun. Ennen en osannut ottaa edes pientä kohteliaisuutta vastaan, nykyisin olen siinä parempi sentään. En tietysti pane vastaan jos joskus havahdun siihen, että teen niitä asioita, jotka nyt koen kiusallisena, mutta nyt on näin.


Minusta on ihanaa nähdä kuinka tuollaisia ihmisiä on olemassa, kuten kaiken muunlaisiakin ihmisiä. En nyt oikein taas tiedä mitä oikein tahdoin sanoa, se oli vain hieno oivallus mitä se Maria sanoi, kauhean hauskaa pohdintaa, kun olen sitä itsekin miettinyt. Oletteko te katsoneet tuota ohjelmaa? Se on ollut ihan yksi omista lemppareista nyt lähiaikoina, jotenkin niin kamalan aito. Myös se Maria Veitola, kun olen pitänyt sitä aika jäätävänä aiemmin.

Puut kuvattu vähän aiemmin syksyllä, mut mitkäs käviskään sen paremmin hihhulointi-postaukseen, hehe.

2 kommenttia:

  1. Täällä ilmoittautuu yksi hippihihhuli, hörhö, joka on ihan hyvässä ammatissa, elää ihan tavallista elämää eikä todellakaan päällepäin näytä hihhulilta ja tiedätkö, minunlaisiani hihhuleita on todella paljon! Kaikki ei ole niin näkyvästi "hurahtaneet" kuin Kirsi Salo. Tämän halusin tuoda esille siksi, että yleensähän hihhulit käsitetään aika stereotyyppisellä tavalla. Toki olit tuon "määritelmäsi" varmaan pilke silmäkulmassa kirjoittanut :).

    En todellakaan olisi joskus uskonut, että elämäni muuttuu näin radikaalisti, vaikka oikeastaan mikään muu ei ole muuttunut kuin asenteeni ja sekin on on ollut pitkä ja vaativa prosessi, siis se hihhuliksi tuleminen :). Hihhuliksi ei voi vain ryhtyä, "se henkinen herätys" tulee jos on tullakseen eikä se kai ole kaikille edes luontaista ja tiedän monia tyyppejä, jotka on kokeneet henkisen herätyksen, mutta ei koe itseänsä hihhuleiksi. Kaikista on kyllä periaatteessa hihhuleiksi, mutta kaikki eivät vaan saa itseään avattua sille suurelle rakkaudelle tai löydä sieluyhteyttään. Mun elämä muuttui paljon onnellisemmaksi ja helpommaksi hihhuloinnin myötä ja elämässäni on koko ajan mukana aivan uskomaton helppous, onni, superkiitollisuus ja paljon muuta, mitä hihhulointi on tuonut mukanaan. Ja minäkin olin ennen sellainen, jolle halaaminen oli vaikeaa ja ajattelin, että en varmaan koskaan pystyisi mihinkään hihhulointiin. En missään nimessä tarkoita, että kaikkien pitäisi hippeillä ja hihhuloida vaan olen samaa mieltä kuin sinäkin, että pidän siitä, että on olemassa erilaisia ihmisiä :).

    Mä olen aina tykännyt Mariasta ja aloin tykätä enemmän, kun luin hänen kolumnejaan Trendi-lehdestä. Hänestä on voinut tosiaan saada jäätävän kuvan ja minunkin käsitys kyllä pehmeni kolumnien ja tän uuden ohjelman myötä. Maria on fiksu ja syvällinen, mutta kuitenkin jotenkin ihanan höttö eikä häpeile sitä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ihan pilke silmäkulmassa oli kyllä tuossa miun "määritelmässä" ja kaipa se minäkin olen tietyllä tavalla jonkun silmään aika "hihhuli" kaikkine juttuineni :) Eikä haittaa ollakaan. Itselläni ei ole vain mikään koskaan ikinä sillä tavalla radikaalisti muuttunut, kun olen vähän kasvanut tähän suuntaan aina :) Ja tosiaan, on monia tapoja siihen "hihhulointiin" ja monia määritelmiä.. Kunhan meillä kaikilla on hyvä olla itsensä kanssa, niin se kaiketi tärkeintä, hienoa että sie olet oivaltanut tuommoisia juttuja.

      Ja miuta se Maria ärsytti joskus aika paljon, kun sillä oli silloin se Talk-show, mutta voisi ehkä lueskella tosiaan sen juttuja! Tuossa ohjelmassa se on ollut jotenkin niin hyvä tyyppi :)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!