2.1.2016

Uusi entistä parempi vuosi näillä keinoilla

Näitä minun piti tulla kertomaan jo aiemmin, mutta Teri tosiaan nappasi mielenkiintoni. Nyt olen ainakin henkilökohtaisesti tyytyväinen, sillä Teri ymmärsi pyytää anteeksi. Vastaanotettu ainakin täältä. Kiitos.

En muista aiemmin tehneeni mitään tavoitteellisia uuden vuoden lupauksia, mutta nyt tuli jotenkin sellainen fiilis, että se voisi olla ihan hyödyllistä. Minä kun tarvitsen selkeästi jotkut kirjatut ohjeet, jos tahdon jostakin pitää kiinni. Täältä niitä siis tulee. Tässä on minun uuden vuoden lupaukseni vuodelle 2016.

Pidän huolen siitä, että myös ystäville, liikunnalle ja blogille jää aikaa.

Viime syksy tuntui jotenkin niin uuvuttavalta ja kiireiseltä, että usein pihistin juurikin näistä pyhästä kolmesta asiasta, että sain aikaa kaikelle muulle. Myös lorvimiselle. Uskon, että jos aikataulutan paremmin ja ihan tosissani tsemppaan paremmin, niin saan aikani jaettua myös näille asioille. Kaksi ensimmäistä on myös helppo yhdistää (vink vink ystävät).


Luotan omiin taitoihini, enkä tuhlaa niin kamalan paljoa aikaa koulutehtäviin.

Siis totta kai tehtävät täytyy tehdä, mutta kuten jo sanoin, olen niin paljon joutunut karsimaan minulle tärkeistä asioista kiireen vuoksi, niin minimoin kiirettä. Olin saanut arvosanan 5 (asteikolla 1-5) vammaistyön raportistani, josta olin toki ylpeä, mutta vaikka olisin saanut asteikkoa tai kahta huonomman, olisi se vallan hyvin tällaiselle opiskelevalle äidille riittänyt. Jos sen sijaan olisin tehnyt tehtävää vaikkapa tunnin vähemmän ja pienemmällä paniikilla, olisi jäänyt aikaa muuhun ja mieleni olisi levännyt. Tätä aion noudattaa sitten jatkossa ennemmin.

Olen enemmän läsnä tyttärelleni.

Etenkin väsyneenä sitä usein löytää itsensä tappamasta aikaa se puhelin kourassa vaikka voisi olla vaikka yhdistämässä sitä liikuntaa ja läsnäoloa lapsensa kanssa. Näin siis jatkossa makoilun ja kännykän selaamisen sijaan. Toki sadepäivät ja muut poikkeukset on sallittuja, mutta pääpaino voisi olla ennemmin aktiivisessa elämänasenteessa.

Muistan löytää tilanteiden positiiviset puolet.

Elämänlaatuun vaikuttaa aika paljon myös ihan vain elämän asenne. Arjessa kun on usein väsynyt ja kiukkuinen, niin silloin elämä saattaa myös tuntua aika väsyneeltä ja kiukkuiselta. Täytyy opetella vähän hölläämään ja näkemään kivat asiat elämästä.


Ei blogipaineita tai blogi saa luvan jäädä.

Huomaan usein sortuvani pieniin blogipaineisiin. Mitä tänne voi kirjoittaa? Mitä ihmiset haluavat lukea ja onko blogini kiinnostava? Unohdan sen tulevana vuonna 2016. Kirjoitan sitä mikä hyvältä tuntuu ja kuinka parhaaksi näen. Hyvästi viilaaminen ja hiominen - tämä on hyvä sellaisena kuin se on. Bloggaamisen kuuluu antaa minulle - ei ottaa.

En osta kiloa suklaata vain koska menkat.

Ihan oikeesti. Uskon, että tiedätte mistä puhun.

Lupaileeko muut? Mitä lupasitte? Oliko meillä samoja? Onko aiempien vuosien lupaukset pitäneet?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rauhaa ja rakkautta!