1.3.2016

Ei oo mitäääään tekemistä eli vierailu Ylellä

Voihan blogi taas kuinka paljon olen sinulta saanut ja kuinka kiitollinen siitä olen. Vähän aikaa takaperin kilahti sähköpostiin kutsu Ylelle tutustumaan ja tietysti vastasin kutsuun myöntävästi! Eilen olikin sitten se mahtava päivä, kun kahden maissa sain startata auton ja ajella kohti Pasilaa ja Ylen tiloja. Pieni lähtöpaniikki tietysti oli lähtiessä, kun arvoin mitä puen päälleni ja keittelin lähtökahveja hoksaten samaan aikaan, että se hitsin tuulilasinpesuneste jota ei ole. Epäilin ajokelin olevan sellainen, että otin myöhästymisriskin, kun kävin tankilla ja lisäämässä tuulilasinpesunestettä. En muuten käyttänyt sitä kertaakaan koko matkan aikana, mutta onneksi ehdin ajoissa. Olin jopa 10min etuajassa. Haha.


Olin ilmoittanut autolla saapumisestani etukäteen, niin sain heti takaovilla (ne oli ehkä sellaiset) vastaanottajan, jotta en eksy heti kättelyssä ja saan autoni oikeaan paikkaan. Se oli ihan loistava juttu, sillä jos näin ei olisi, niin olisin taatusti myöhästynyt. Tiemme johti kohti Ylen Ison Pajan "Takkahuonetta", jossa odotteli jo tervetuliaisiksi mangosmoothieta kera inkiväärin ja hunajan. Oli muuten ihan todella hyvä yhdistelmä. Tiedän mitä teen ensi kerralla jos meinaa flunssa yllättää, nimittäin ainesosien puolesta kuulostaa hyvältä tehojuomalta sellaiseenkin. Ei kyllä yhtään maistunut siltä, kuin tehojuomani yleensä..... Mutta ei siitä sen enempää.







Kun kaikki olivat saapuneet paikalle ja olimme hieman tutustuneet toisiimme smoothieiden parissa lähdimme kohti YleX:n toimitusta, jossa mediatoimittaja Nadja Kamara oli meitä vastassa. Minulle toimituksesta huokui jotenkin sellainen coolius ja nuorekkuus, jota minun kai ikäni puolesta kuuluisi olla, mutta noh. Ei ollut siellä ainakaan sellainen olo, hah. Oli hienoa päästä näkemään kun Ida Karimaa veti Uuden musiikin iltavuoroa suorana ja siis voi kuinka paljon olisikaan tehnyt mieli huudella pienet terveiset kun kehotettiin olemaan hiljaa! Hillitsin kuitenkin itseni. YleX:ltä siirryimme sitten vähän vakavampiin paikkoihin, kun kävimme Mika Ojamiehen johdolla Yle Uutisissa ja A-studion kuvausstudiolla (tuo kuva, jossa istun itse on Kristan ottama!). Tapasimme myös Aamu-tv:n studiossa uutistenlukija Marjukka Havumäen, joka osasi kertoa ihan yhtä vakuuttavasti uutistenlukijoiden vaatetuksesta kuin mistä tahansa uutisesta telkassa.





Kierroksen jälkeen saimme ihan mielettömän illallisen. Alkuun söimme bataattisosekeittoa chorizo-pullilla, jotka oli korvattu minulle chorizo-soijamakkaralla. Pääruokana oli teryaki-lohta, wasabitahnaa, chili-inkiväärikastiketta, paistettua kasvisriisiä ja salaattia. Itsehän en tosiaan edes kalaa syö, niin minulle oli valittu härkäpapupihvejä ja tofua. Jälkkäriksi jäätelöpallot pistaasi- ja keksirouheella. Täytyy kyllä sanoa, että ensinäkin hyvin harvoin tulee syötyä alkupaloja saati jälkiruokia ravintoloissa kun käy, niin oli ihan luxusta minulle tämä (paljastan, olin sitten kuinka juntti tahansa tämän johdosta, hahah). Olin myös yllättynyt ja otettu siitä kuinka hienosti minun ruokavalioni oli huomioitu. Hyvin harvoin törmää tuollaiseen, vaikka etukäteen ilmoittaisi.



Ruoan jälkeen pääsimme katselemaan Futisvanhemmat ennakkoon ja olin ihan todella positiivisesti yllättynyt. Olin lukenut sarjan nimen ohjelmastamme etukäteen ja vetänyt johtopäätöksen, että tämä ei todennäköisesti minua kiinnosta, kun futis. No mitä vielä. Jakso oli humoristinen, hellyyttävä, kauhistuttava ja ajatuksia herättävä kertomus perheistä joissa lapsi harrastaa intohimoisesti. Suosittelen kaikkia muitakin ennakkoluuloisia katsomaan, vaikka nimi kauhistuttaisi. 

Ilta huipentui Marja Hintikka liven yleisöön (jakson teemana "ei oo mitäään tekemistä", joka päätyi postauksen otsikkoonkin), jota olin odottanut hullun paljon, sillä aika fanityttö olen, kun olen kaikki jaksot katsellut. Oli huikeaa päästä seuraamaan paikan päälle kuinka ohjelmaa tehdään ja saatoinpa telkassakin vilahtaa, kun onnistuin spottamaan itseni viikon tähtibloggaajaan viereen, hupsista.




Sellaista. Yritin pitää tämän lyhyenä, mutta ei näemmä onnistunut. Onnea jos luit tänne saakka. Oli ihan mieletön päivä ja huikea kokemus. Välillä itsekin ihmettelen kuinka tuommoisiin päätyy, mutta kuulemma Google-haun perusteella, hahha. Muut ihanat mukana olleet blogit vielä tässä alla.

8 kommenttia:

  1. Upeita kuvia! Oli kiva tavata, tosi onnistunut ilta! :)

    kauniskaikuu.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihan huikea kokemus ja oli kyllä hauskaa tavata ihan uusiakin tyyppejä välillä! :)

      Poista
  2. Kuulostaa ihan tosi tosi upealta kokemukselta! Ja mielenkiintoiselta..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli kyllä todellakin! Olin ihan ällikällä löyty kun sain kutsun ja sitten vasta olinkin, kun hoksasin, että niin vähän meitä paikalla olijoita lopulta oli :D HEheh. Olin siis otettu!

      Poista
  3. Oli kyllä todella mahtavaa - tämä kokemus ei ihan heti pääse unohtumaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei todella pääse ja olin niin iloinen miten hyvä porukka meitä tuolla oli :)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!