4.6.2016

"Asioilla on tapana järjestyä"

Olen ollut aikamoinen stressipeikko aikoinaan ja olen kyllä vieläkin. Jännitys, ahdistun ja stressaan hyvin herkästi. Etenkin jos asiat eivät mene suoraan minun suunnitelmieni mukaan, niin voi olla maailmani hetkellisesti täysin musertunut. Toni on saanut kokea tämän nahoissaan muutaman (kröhöm) kerran. Niin ja ehkä (eli ovat kokeneet) lähimmät ystävätkin.



Nyttemmin olen alkanut kiinnittämään asiaan huomiota. Ennen hermostuin hyvin impulsiivisesti, jos vaikkapa meillä hajosi jokin kallis esine tai joku tärkeä juttu oli unohtunut. Tänä keväänä, kun Tonilta hajosi puhelin, ei tuntunut edes pahalta. Olen oppinut jollakin tavalla katsomaan tällaisissa tilanteissa asioita objektiivisesti. Ihan kuin olisin tilanteen ulkopuolella ja nämä asiat eivät kosketa minua. Hajonneiden tavaroiden suhteen helpottaa myös pelkkä ajatus siitä, että se on vain materiaa. 

Todellinen testi osui kohdalleni vähän aikaa sitten, kun kuulin erään uutisen, joka olisi ennen saanut minut repimään hiukseni päästä ja hengitykseni salpaamaan. Hengitin syvään ja ajattelin, että kyllä tähän joku ratkaisu löytyy. On vielä hyvin aikaa. Haluan luottaa siihen, että asiat järjestyvät kyllä, tavalla tai toisella.


Oikeastaan uskon, että elämän vaikeudet, joita kohtaan, on tarkoituksellisia. En usko siihen, että en itse voi vaikuttaa elämäni kulkuun (että kaikki päätettäisiin puolestani), mutta uskon, että minun on tarkoitus oppia jotakin kaikista vastoinkäymisistä, joita kohdalleni osuu. Uskon myös, että sillä on väliä, kuinka opin näistä asioista. Ehkä vähän olen joistakin oppinutkin. Haha.

Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä.

2 kommenttia:

  1. Mä myös uskon, että kaikella on tarkoitus ja se mitä mistäkin otan opikseni, vaikuttaa juurikin siihen mihin suuntaan tää elämä vie seuraavan askeleen!

    VastaaPoista

Rauhaa ja rakkautta!