3.7.2016

50 faktaa 3 vuotta myöhemmin

Selailin vanhoja postauksiani etsiessäni aiempia vegaanipostauksia ja täytyy kyllä sanoa, että huh huh kun on tyyli muuttunut. No kuitenkin, se ei ollut pointtini nyt vaan ajattelin päivittää erään postauksen vuosien takaa. Niin tai otsikossahan se lukee. Minulla on joskus ihan tosi ollut aikaa näpytellä (JA KEKSIÄ!!) 50 faktaa itseeni liittyen. Enkä ole esitellyt itseäni hetkeen (siltä varalta jos siellä on joitain uusiakin lukijoita <3), joten toimikoon tämä nyt vähän sellaisena. Tässä on historian havinaa ja nykyhetkeä sopivana kombona. Täältä pesee.

1. Paprika on oikea nimeni. 
Ja sitähän se on edelleen.

2. Minulla on 3,5kk ikäinen tytär Aisla. Hänen toinen nimensä on Illusia.
Hänen nimensä on myös edelleen sama, mutta ikää on jo 3 vuotta.

3. Avopuolisoni on Toni ja luulen tällä hetkellä että ollaan koko loppuelämämme yhdessä.
Avopuolisoni on pysynyt edelleen saman tyyppinä ja ajatus on edelleen sama, joskin vaaleanpunaiset hormoonihuurulasini olen viskannut jo kaivoon, haha.

4. Ei kuitenkaan olla esim. kihloissa.
Juu ei vieläKÄÄN.

5. Mutta oltiin joskus teineinä kihloissa. Sitten minä purin sen, koska toivoin että se saisi tuon tekemään enemmän kotihommia, ei toiminut.
.....Mutta jotkut muut jutut ovat saaneet hänet osallistumaan kotitöihin?!!?!??

6. Haluaisin kuitenkin vielä joskus mennä naimisiin.
Kun vaan olisin kihloissa ja olisi rahaa.

7. Ongelmaksi naimisiin menossa koen (sen lisäksi että minua ei ole kosittu) sen että haluaisin juoda siellä viinaa, mutta pelkään juovani joko liikaa tai liian vähän. Suorituspaineita.
Tämä ei ole enää pelkoni, vaan en osaisi päättää millaiset juhlat olisi kivat ja ne maksaa liikaa.

8. En oikein pidä koirista. Ne on pelottavia, kun ne haukkuu niin kovaa.
En vieläkään.

9. Kissoista sen sijaan pidän. Niitä meillä on kolme: Kapina, Marina ja Putin.
Meillä ei ole enää yhtään kissaa. Kapina karkasi, kun puhuin ääneen siitä luopumisesta. Marina ja viettelemään onnellisia vuosia omakotitaloon entisille vuokranantajille, kun viihtyi niillä hoodeilla niin hyvin. Putin karkasi parvekkeelta, kun olin juuri etsimässä hänelle uutta kotia, kun kerrostalo ei ollut hänen juttunsa. Meille ei tule enää koskaan lemmikkejä.

10. Innostun helposti asioista, mutta se innostus lopahtaa yhtä nopeasti.
Edelleen. Saattanee johtua keskittymishäiriöstä, jonka diagnoosin olen saanut vastikää.

11. Ollaan aika kovia markettitappelijoita. Mennään aina liian nälkäisenä ruokakauppaan. Miten ihmiset osaa olla kaupassa nätisti näyttämättä tunteitaan?
Enää ei tapella marketeissa. Korkeintaan kinataan silloin tällöin.

12. Olen kotoisin Tampereelta, muutin heti yläasteen jälkeen opiskelemaan Pieksämäelle. Sen jälkeen olen asunut Kankaanpäässä ja täällä Nokialla missä asun nyt.
Enää ei asuta Nokialla, mutta Pirkanmaalla edelleen.

13. Isäni asuu kuitenkin itä-Suomessa ja olen ollut sielläkin aika paljon.
Hän asuu siellä edelleen.

14. Käytän puhuessani (ja joskus kirjoittaessa) mie ja sie -sanoja.
Edelleen käytän. Kirjoitan blogiin aina muussa muodossa, koska tuntuisi pöljältä puhua mie ja sie -kieltä täällä.


15. Olen kuitenkin poiminut asioita myös muista murteista, niin kukaan ei ikinä arvaa mistä olen kotoisin.
Edelleen tuntuu olevan ihmisille haastavaa, haha.

16. Kuulen usein samoja kysymyksiä: "Mistä oot kotosin kun puhut noin?" "Onko Paprika sun oikee nimi?" "Ai et syö lihaa? Entä kalaa tai kanaa?"
Samat kysymykset jatkuu edelleen, ei ole näistä päästy..

17.  Miusta kana ja kala ON lihaa.
Näinhän se menee!

18. Oon aika perusnegatiivinen tyyppi.
Ehkä vähän pessimistinen, mutta kyllä löydän hyviäkin asioita elämästä ja sitä paitsi kehityn tässä koko ajan.

19. Unelmaminä olisi kuitenkin aurinkoinen optimisti ja olen yrittänytkin parantaa. Joudun kuitenkin aika pitkälti tyytymään kohtalooni.
Enkä joudu!

20. Minulla on aika musta huumorintaju. Toni ei ymmärtänyt kun nauroin lööppiä hirvestä langoilla. No ei se nyt enään kuulostakaan hauskalta.
Huumorini on edelleen yhtä hyvää.

21. Olen uusioperheen vanhin lapsi ja minulla on viisi nuorempaa sisarusta, kahden siskon kanssa minulla on sama äiti ja eri isät. Ja kahden siskon kanssa sama isä ja eri äiti. Ainoa veljeni on oman äitinsä ainut lapsi. Menitkö sekaisin? Niin menee moni muukin.
Sisaruksia ei, luojan kiitos, ole tullut kumminkaan lisää.

22. Minulla on "R-vika" ja olen surrut asiaa paljon nuorempana (ja vähän vanhempanakin), mutta nyt en ymmärrä miksi.
Ei haittaa minua edelleenkään. Paitsi jos suu on kuiva, silloin on vaikeaa päristää menemään.

23. Joudun aina hirveään Pepsi maxi koukkuun jos ostan sitä.
Tästä koukusta en ole vieläkään päässyt, kuin ajoittain, aina lopulta sorrun jossain yhteydessä. Aika surullista.

24. Poltin reilusti yli viisi vuotta tupakkaa (en myönnä tarkkoja vuosia tässä, jos suku lukee.....) ja lopetin kun tulin raskaaksi.
En ole vieläkään aloittanut uudemmin, mutta viihteellä olen kyllä poltellut tupakkia. Muuten en ja päätös on pitänyt.

25. Olen maistanut tupakkaa myös synnytyksen jälkeen, mutta en koe enää tarvitsevani sitä.
Sitten maistoin alkoholia synnytyksen jälkeen.

26. Minulla oli aika vaikea teini-ikä. Jätin koulut kesken ja uhosin ja uhmasin. Join kiljua ja riitelin. Luojan kiitos aikuistuin, anteeksi kaikille asianomaisille!
Näin tein.

27. Äiti tosin sanoo aina, että uhma alkoi 1,5v eikä loppunut koskaan.
Hän sanoo samaa edelleen, kannattaisi päivittää juttunsa, haha.

28. Pelkään vähän, että Aislasta tulee samanlainen. En kuitenkaan pelkää ettenkö pärjäisi.
Ihana tyttö on!

29. Uskon että minulla on hieman keskimääräistä parempi kaukonäkö. Tai sitten Tonilla on huono.
Uskon vieläkin, mutta hämäränäköni on onneton.

30.Olen kasvissyöjä. Tarkemmin lakto-ovo-vegetaristi.
Olen vähän vegaanisempi lakto-ovo-vegetaristi.

31. Nyt olen kuitenkin lihattomalla lokakuulla, joka käytännössä tarkoittaa minulle vegaanista ruokavaliota.
Nyt on kotivegaaninen kesä meneillään.

32. Minulla on vahvoja mielipiteitä.
Eipä enää niin vahvoja kun nuorempana.

33. Jotka joudun kuitenkin yllättävän usein muuttamaan.
Ei ole enää niin paljoa muutettavia juttuja :)

34. Kuten julkinen bloggaaminen on miusta ollut joskus noloa. Ei oo enää.
Juu ei selkeästi, kun löydän itseni aina kertomassa kaikkialla kuinka olen bloggaaja, lol. En kyllä siltikään kehtaa mainostaa itseäni ja blogiani joka paikassa, kuten jotkut kehtaa.


35. Olen kirjoittanut tätä jo monessa erässä.
Ha haa, nyt vastaan ihan suorilta kaikkiin.

36. Se on ollut vaikeaa, sillä yleensä haluan saada kaiken HETI valmiiksi kun sen aloitan.
Näin tahdon edelleen toimia. Haastavaa melkein 400 sivuisten tenttikirjojen kanssa..

37. Aiemmin minun on ollut vaikea ymmärtää vegaaneita, mutta tämä kuukausi on avannut silmiäni.
Avaisipa tämän vuoden toukokuukin, kun koitin elellä vegaanisesti myös kodin ulkopuolella. Asiat oli aika paljon paremmin vegaaninäkökulmasta, kuin silloin lokakuussa 2013.

38. Repsahdin jo kahdesti hunajaan.
Syön sitä nykyään ihan onnellisesti.

39. Istun olohuoneessa aina jalat pöydällä, en laita koskaan uutta roskista kun vien vanhan ja wc-paperin hylsyt aina jää vessaan. Nämä esim. ovat asioita joista valitan Tonille vaikka itsekin teen niin.
 Meidän olkkarissa ei enää ole pöytää, laitan nykyään uuden roskiksen ja wc-hylsyt saa nykyisin heittää pyttyyn. En valita näistä Tonille!

40. En siis ole täydellinen.
En vieläkään. Höh.

41.Tulen todella helposti yksinäiseksi.
En nykyään. Ennemmin kaipaan omaa aikaa.

42. Pelkään monia asioita: olla yksin kotona, pimeetä, ihmisiä jne.
Pimeää ja ihmisiä edelleen, mutta yksin kotona -pelot eivät ole kerrostalossa kovin pahat.

43. Mielikuvitukseni ei ole siis aivan surkea, mutta en osaa kohdistaa sitä kivoihin juttuihin, vaan aina vaan kaikkia ikäviä mielikuvitusseikkailuja on mielessäni.
Osaan kivoihinkin juttuihin mielestäni nykyään.

44. Haluaisin lähteä bailamaan oikein kunnolla. Epäilen kuitenkin, että en pystyisi siihen.
Voi kyllä Paprika pystyit ja pystyt edelleen.

45. Moni ystäväni kaikkosi kun tulin raskaaksi, koska en dokannut enää. Niistä ei ainakaan tähän mennessä ole tullut edelleenkään läheisiä. Se on surullista.
Ihan itse kaikki karkoitit, haha. Ei vaan, mutta siis osasyyllinen olen varmasti.

46. Haluaisinkin mielelläni lisää äiti-kavereita. En vain osaa tutustua.
Olen osannut, jee hyvä minä ja ihana some ja ihanat kaverit <3

47. Tänään minulla on tilillä vähemmän rahaa kuin moneen kuukauteen.
Joka kuukausi aika samalta näyttää tässä vaiheessa kuuta.

48. Se on kuitenkin paljon enemmän kuin silloin kun oltiin Tonin kanssa molemmat koulussa.
Todennäköisesti kyllä.

49. Elän sellaista elämää mistä haaveilin muutama vuosi sitten.
En todellakaan. Mutta tykkään tästä.

50. Olen onnellinen.
Kyllä olen.

8 kommenttia:

  1. Pidän susta jotenki tosi paljon tän blogin perusteella. Oot jotenki nii mahtavan maanläheinen ihminen ja semmonen järkevä, jolla on maalaisjärki kaikessa mukana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, ihanaa kuulla :) Koen olevanikin ihan maalaisjärkinen, mutta oikeesti olen myös niin äkkipikainen, että se jää toisinaan jalkoihin :'''D

      Poista
  2. Voi ei anteeksi, mua jotenkin nauratti toi kissan karkaaminen, ihan kun se olisi tajunnut, että puhuit luopumisesta ja siksi lähtenyt menemään.

    Sulla on ihana blogi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvaa vaan paljonko ollaan naurettu just tota samaa juttua :D Se oli vielä sellainen jäärä se kissa. Toni sanoo aina, että se vielä katsoi sitä silmiin silloin aamulla kun lähti, että "kiitti vitusti" :D Kiitos!

      Poista
  3. Ehkä tajusin kohdan 21 vaikka kauan tätä kyllä pohdein :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah mie mietin jo, että mitähän mie olen kirjoittanut niin, että sitä ei tajua, mut joo niiin :D Oon ollut aika ovela kolme vuotta sitten, kun olen tehnyt oikein tommosen mysteerin siitä, vaikka olis ehkä helpompiakin tapoja asia ilmaista :D :D

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!