13.7.2016

Ihana ihana loma!!

Oli huikean hyvä päätös minulta vain lomailla neidin kanssa tämä kesä. Ollaan saatu niin paljon viettää aikaa yhdessä, että olemme palanneet mukavaan symbioosiin, joka meillä oli vielä hoitovapaan aikana. Tavallaan joinakin hetkinä olen myös kaivannut sitä kuuluisaa omaa aikaa ja olen ottanutkin sitä mm. silloin Freedom Festivaalien aikaan sekä toisinaan olen livahtanut tunniksi kuntoilemaan. Osaa taas arvostaa niitäkin hetkiä, kun kiukutellaan lapsen kanssa toisillemme sadepäivinä. 

Olen löytänyt kesällä lapsesta ihan uuden tyypin. Hänellä on paljon kauniita ajatuksia ja omia mielipiteitä ja toimintamalleja. Jotenkin arjen kiireissä nämä ei näin syvällisesti ole tulleet vastaan tai sitten ne ovat kehittyneet vasta tämän kevään aikana, kun neidistä on tullut jo kolmivuotias. Hui.


Olemme tehneet kaksin kaikkia ihania juttuja kesällä, kuten käyneet rannalla, Linnanmäellä, Särkänniemessä ja ennen kaikkea ulkoilleet meidän pihassa. Aisla on saanut naapurin tytöistä kavereita ja ihanaa nähdä kuinka kotipihalta hänelle alkaa muodostua niitä uusia omia kavereita. Sellaisia kavereita, joihin hän muodostaa suhteet aivan itse, vaikkakin olen minäkin niiden tyttöjen äidin kanssa jutellut ja oikein mukava ihminen on hän. Olisi niin ihanaa, kun olisi kavereita meille molemmille ihan naapurissa. Me kun emme vieläkään oikein tunne ketään sellaisia ystäviä tästä meidän kunnasta. 

Tällä hetkellä odotellaan kovasti viikonloppua, kun vihdoin juhlitaan neidin syntymäpäiviä! Aiemmin ei ole ollut sopivia viikonloppuja, joten siksi vasta nyt. Meilläkin on ensimmäisen kerran teemajuhlat (joskin ei mitenkään överisti), nimittäin autoteema. Joskus talvella tuli puheeksi, että millaisethan synttärit lapsi tahtoisi ja siitä asti on ollut autoteema käsillä. Olen ollut hyvin yllättynyt, että edes kauppojen Frozen-pahvilautaset eivät ole muuttanut hänen mielipidettään. Autokakku olisi siis tehtävä. Nämä täytekakut aina vähän jänskättää (että osaanko!), mutta kuvia lisää niistä sitten jälkeenpäin. Voisin tehdä ihan kokonaisen postauksen siitä sitten, että millaiset meidän juhlat olivat. 


Sellaista siis tänne tällä kertaa. Vähän olen jo alkanut valmistautua tulevaan syksyyn. Katsoin mm. että koska on syksyn ensimmäinen koulupäivä, ihanan myöhään. Ostin myös repun ja kalenterin. Toni sanoi, että olen aina innoissani kesäisin, kun ostelen koulutarvikkeita, mutta asiat realisoituvat minulle sitten kun koulua on ollut pari päivää. En myönnä. Katsotaan sitten taas kun syyskuussa ropisee "itken koulun vessassa" -kuvia. Haha.

2 kommenttia:

Rauhaa ja rakkautta!