2.4.2017

Akrobatia on minun juttuni!

Viimeksi pohdiskelin liikuntaa helmikuussa, jolloin koin olevani aika sinut liikkumisieni kanssa. Sittemmin olen ollut kipeä, menettänyt motivaationi ja löytänyt sen uudestaan. Tästä voinemme tulkita, etten ihan tasainen ole vielä tänäkään päivänä. Asian ydin taitaa olla se, että kunhan löytää takaisin sinne liikunnan pariin uudelleen niiden lopahduksien tapahduttua. Jos ensin minulla meni siihen vuosia, sitten kuukausia, niin nyt ollaan ehkä viikko tasolla. Toinen viikko on surkeampi liikuntaviikko kuin toinen, mutta pian jo alkaa kaipaamaan liikuntaa, kun on ilman.

Tämä on tavallaan tilanne, josta jokin päivä, kun väänsin salitreeniä hampaat irvessä, vääristä syistä, vain haaveilin. Kuulin kun ihmiset kertoivat, kuinka koukussa he ovat liikuntaan ja kaipaavat parin päivän jälkeen. En vaan voinut uskoa, että se piti paikkaansa. Minulla taisi olla väärä laji. Kuntosali ei vaan ole minun juttu. On se välillä kyllä ihan hauskaa sellainenkin touhuilu, mutta se pelkästään ei minua motivoi.

En saa mitään irti siitä, että nostelen jotakin rautaa ja teen toistoja: Minä haluan nostella itseäni tai muita ihmisiä. Kaikista mieluiten olen siis aina tehnyt pariakrobatiaa, mutta koska oikeanlaisen parin löytäminen osoittautuu aina pieneksi haasteeksi, niin olen nyt siirtynyt ilma-akrobatiahommiin entistä enemmän. Aluksi minusta tuntui norsulta, joka yrittää kiivetä puuhun, ja ehkä vielä vähän toisinaankin, mutta ah, kuinka hyvä mieli tulee, kun onnistuu!

Etsinnässä onkin vielä jokin kiva aerobinen laji, josta voisin tykätä. Lenkkeilyä olen koettanut, mutta en oikein pidä siitä ja saan siinä aina niveleni kipeiksi. Porrasjuoksua tekisi mieli ehkä käydä kokeilemassa vielä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Uiminen olisi todella hauskaa, mutta uimahallit tuhoaa atooppista ihoani urakalla. Kotona minitrampoliinilla hypin joskus aika paljon, mutta sekin kävi tylsäksi pidemmän päälle. Pyöräily on yksinkertaisesti kamalaa ja tanssissa en vaan pysy rytmissä. Nyt kysynkin: Mitä aerobista lajia en ole keksinyt? Miten te liikutte?

4 kommenttia:

  1. Hei! (Ja joo, lueskelen täällä yhä aktiivisesti, sun juttuja on ihana seurata.) Mä tunnistan aika paljon itteäni sun tekstistä. Kuntosali tuntuu melkeen järjettömältä ja moni sun mainitsemista lajeista ei vaan iske, vaikka ne satunnaisesti onkin ihan hauskaa puuhaa. Mun on henkilökohtasesti aika vaikee löytää aerobisista lajeista mitään kiinnostavaa, kun tuntuu ettei niistä opi mitään. Voisko taistelulajeja tai itämaista liikuntaa miettiä vaihtoehdoks? Mä oon harrastanut thainyrkkeilyä akrobatiajuttujen ohella ja se on vieny ihan mennessään, viimeaikoina mielenkiinto on noussu myös esimerkiks Kung-fuun ja wushuun. Mä kyllä karkailen aerobista itsessään vaikka telinevoimisteluun, joka on usein niin intensiivistä että tuntuu kuin ois ollut juoksemassa tunnin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että olet siellä <3 Mie en itseasiassa ole kokeillut edes taistelulajeja kunnolla, ollut vain ennakkoluuloinen niitä kohtaan, ehkä voisin joskus rohkaistua :) Telinevoimistelu onkin kyllä ihan okei, mut sitä ei pääse harrastelemaan ohjattuna kaiketi sillai satunnaisesti vain? :/

      Poista
  2. Tunnistan myös itseni sun tekstistä. Ratsastus olisi mun juttu, mutta vain omalla hevosella. En osaa oikein lähteä mihinkään harrastuksen vuoksi. Harrastuksen pitää olla heti siinä kun haluan, ei matkan päässä. Koiran kanssa harrastan agilityä. Se on ihan mukavaa, mutta ei sekään enää iske niin kuin nuorempana.
    Arooppisesta ihottumasta tuli mieleen sanoa että me saatiin tytön ihottumat kuriin vitamiineillä! http://pienenpienitalo.blogspot.fi/search/label/atooppinen%20iho?m=0

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo miekin olen kyllä vähän laiska lähtemään, jos ei ole mikään superhyvä juttu. Esim. salilla viihdyn paremmin, kun vaan pääsen sinne asti, mutta ikinä ei tule mentyä, kun vaan meidän taloyhtiön minisalille.. Agilityn maailmaan en ole oikein ikinä päässyt/ tiedä siitä mitään, kun meillä ei ole koiria enkä oikein välitäkään niistä niin :) Voisin kyllä kuvitella, että siinä tulee tehtyä sillai vahingossa, kun keskittyy siihen koiraan :) Ja pitää kyllä sanoa, että oma iho on itseasiassa melko hyvässä kunnossa nyt just, mutta pitääpä katsella :)

      Poista

Rauhaa ja rakkautta!