12.4.2017

Kun kaikki oksentaa

Ihanan virpomisviikonlopun jälkitunnelmissa oksennettiinkin urakalla sitten kaikki. Siis ihan kaikki. Maanantaina ehdin käydä aamusta tekemässä ruotsin kirjallisen kokeen, mutta iltapäivän suullinen jäi välistä hieman etovan olon takia. Yöllä alkoikin sitten tapahtua eikä etova oloni ollutkaan psykosomaattista myötäelämistä perheeni oksujen rinnalla.
 
Minä olen kyllä ehdottomasti se meidän perheen "miesflunssa", enkä voi millään käsittää, että miten ihmiset selviytyvät kipeinä lasten kanssa? En todellakaan tiedä miten olisin pärjännyt ilman puolisoani, joka jo vähän skarpimpana, hoiti lapsen. Samantien kun oksentamiseni alkoi, niin lakkasin syömästä, juomasta ja puhumasta. Koitin lähinnä nukkua ja selvitä hengissä. Jälkinmäistä olisi varmaan helpottanut edes pieni juominen. Oli hieman hutera olo tästä kaikesta selvittyäni. Pahinta oli kuitenkin kahvipäänsärky, joka sai taas minut ajattelemaan kahvinjuontiani... Mutta se on niin ihanaa.

Olen niin kiitollinen siitä, että tämä tuli nyt, eikä esimerkiksi viikon kuluttua, jolloin olisi tarkoitus suunnata kohti blogigaalaa. Tällä kertaa olen erityisen fiiliksissä, koska saan ihanan puolisoni aveciksi (jos kaikki nyt menee kuten pitääkin) ja saamme nautiskella hotelliyöstä yhdessä! Olen myös erittäin tyytyväinen, että päiväkodista tarttui mukaan tämä eikä täit (nyt koputan puuta niin perkeleesti), joista on myös ollut varoituslappuja. Täitä olen kyllä yrittänyt ehkäistä pesemällä lapsen tukkaa pajunkuorishampoolla ja laittamalla hiukset aina kiinni, mutta en tiedä todellisuutta näiden toimivuudesta. Toisaalta onni onnettomuudessa, että tämä viikko on nyt sitten kokonaan vapaa, kun oli tämä oksennusepisodi ja kaikki, niin ehkä pystymme välttämään täit (KOPKOPKOPKOP!!). Tutkin kyllä lapsen pään päivittäin, vaikka päikkypäiviäkään ei tosiaan ole ollut, hehe. Saatan olla hieman hysteerinen. Jos täiden välttämiseen on kuitenkin hyväksi havaittuja vinkkejä, niin saa tarjota!

Toivon sydämeni pohjasta teille kaikille, että vältätte tämän mylläävän vatsataudin (ja täit!), ei ollut mukavaa. Kuva Instagramistani (jossa olen @peikkopaprika) ja se on otettu silloin, kun kaikki lakanat ja petipaikat olivat jo pyykissä ja luulin olevani voittamaton.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rauhaa ja rakkautta!